Peste afumat in cutie de tabla pentru biscuiti

Salut!

Reteta originala aici.

Nu am urmat reteta originala, a fost doar un test pentru ca nu credeam ca o sa iasa asa de bine.

Igrediente:

  • 2 fileuri de peste sau 2 bucati mai groase asezonate dupa gust. Recomand ceva dulceag. Eu am folosit  macrou dar cred ca somonul iese minunat.

Pentru “jar”:

  • 1-2 maini de orez care sa acopere fundul cutiei.
  • 4-5 pliculete de ceai verde.
  • 1 crenguta rozmarin
  • sare mare, de preferat de Himalaya
  • si tot ce credeti ca ar putea da aroma fumului: cozi de cirese, etc.

NOTA: Acest “jar” este varianta asiatica dar pentru jar puteti folosi rumegus sau bucatele de lemn. Fagul merge cel mai bine am inteles. Sunt multe retete online. Diversificati.

  1. Luam o cutie de tabla pentru biscuiti.
Cutie de tabla pentru biscuiti.

Cutie de tabla pentru biscuiti.

2. Confectionam un gratar care se pune cam la jumatatea inaltimii cutiei. Eu am gasit la Auchan un kit pentru gratar (13 lei) din care am folosit doar gratarul. L-am taiat si indoit dupa forma cutiei. Nu cred ca se vede in poza dar gratarul are marginile indoite in forma de picioare pentru a-l sustine.

Gratarul la jumatatea inaltimii cutiei.

Gratarul la jumatatea inaltimii cutiei.

3. Am pus capacul si am perforat cu surubelnita rapid si cu putere 5 gauri (gaurele sau gaurici…dupa posibilitati 🙂 ) pe unde sa iasa putin fumul.

5-6 gauri facute puternic cu o surubelnita.

5-6 gauri facute puternic cu o surubelnita.

4. Intr-un bol separat am pus ingredientele de ars: 1-2 maini de orez, 5 pliculete de ceai verde, rozmarin, sare mare, cateva bobite de mustar si cateva bobite de coriandru. Eu am pus si o foaie de dafin dar nu cred ca era cazul, e prea puternica aroma…sau o fi fost de la bobitele de mustar. Voi stiti! :). Am amestecat.

Ingredientele de ars amestecate.

Ingredientele de ars amestecate.

5. Am pus “jarul” in cutie, omogenizat.

Ingredienele in cuite.

Ingredienele in cuite.

6. Am pus bucatile de peste cu pielea pe gratar. Pestele il asezonati cum vreti dar recomand reteta originala.

Peste pus pe gratar cu pielea in jos.

Peste pus pe gratar, cu pielea in jos.

7. Capacul pus si cutia pe aragaz la foc mic-mediu.

ATENTIE: inchideti usa la bucatarie si deschideti geamurile. Afumam, nu face oua fierte!!!

Dupa 5 minute incepe sa iasa fum pe gaurile cutiei, nu va speriati.

Cutia pe aragaz.

Cutia pe aragaz.

8. Dupa 10-15 minute e gata. In acest timp, puteti sa deschideti capacul sa vedeti ce se intampla (o data dupa 10 minute cred ca ajunge). ATENTIE: cu manusi, si folositi o furculita intr-o gaurica pentru a deschide capacul.

Gata!

Gata!

9. Asta a ramas dupa fumare.

Ce a ramas dupa afumare.

Ce a ramas dupa afumare.

10. Dar rezultatul a fost mult peste asteptari.

Minunat!

Minunat!

11. Lasati 5 minute pestele sa se odihneasca.

Gustul este peste asteptari! Chiar nu am crezut ca o sa iasa. Are o aroma si un gust de pastrama. Gustati inainte sa puneti lamaie sau portocala, sa simtiti aroma. Cu o salsa ca in reteta originala sau un sos de hrean daca faceti somon si te lingi pe degete. Nirvana!!! 🙂

Delicios!

Delicios!

Magnifique!!!

Si mai delicios!

Si mai delicios!

Pofta buna nu-si mai are rostul ca deja ati terminat, nu?! 🙂

Leave a Reply

