Fish and spinach gratin

Original recipe: http://www.newscancook.com/recipes-by-chef/luxurious-fish-gratin-with-spinach-2/

If the original recipe is in english, i will put my recipe in romanian, the only difference is i eyeballed the quantities, i used mackerel, only pressed cheese, i’ve put oil in the water where i boiled the fish plus some mustard seeds and with the bechamel i put first around 5cm leek (or you can use a small onion finely chopped) and the layers were fish, bechamel, spinach, bechamel, grated pressed cheese and breadcrumbs.

Ingrediente (am pus cam la ochi, nu chiar exact ca in retea ca eram cam emotionat ^-^):

4 pesti – macrou
½ kg spanac proaspat
4 cesti lapte
3 linguri de faina
2 linguri unt
1 rotita (da’ rotita adica cea mai mica) de cascaval
½ cana pesmet (nu am luat de ala fainos din supermarket, am folosit pesmet clasic si l-am maruntit)
6 boabe de piper si am pus si cateva boabe de mustar
2 foi de dafin
1-2 linguri de otet
5 cm praz sau o ceapa mica taiata fin
Sare si piper dupa gust

1. Pestele:

– Am taiat macorul in bucati de cca. 2 cm. Intr-o oala am pus apa cam 2/3 putin ulei, foile de dafin, boabe de mustar, otet;

– Dupa ce a dat in clocot, am pus pestele, am lasat putin sa fiarba si am oprit aragazul lasand pestele acolo sa absoarba aromele;

NOTA: eu am uitat otetul, dar are rolul de a topi oasele si de a elimina grasimea pestelui…a iesit putin cam gras la mine;

2. Sosul bechamel (atentie sa amestecati non-stop sa nu faca cocoloase!!!):

– Intr-o cratita am pus untul si am lasat sa se topeasca, am pus prazul pana s-a calit putin;

– Am pus faina si am amestecat cu telul (tel se zice nu?!) pana s-a asimilat apoi am pus laptele;

– Sare, piper dupa gust;

– Dupa ce s-a ingrosat, gata, am oprit focul.

NOTA: puteti mari cantitatile daca este nevoie ca sa va ajunga in functie de vasul final ales.

3. Spanacul:

– Intr-o tigaia de teflon am pus 1-2 linguri de unt, dupa ce s-a topit, am pus spanacul (ud dupa spalare). In cca. 2-3 minute se inmoaie si e gata.

4. Infernala compozitie:

– Intr-un vas jena am pus pestele dupa ce l-am scurs (zeama se poate folosi ca supa la alte mancaruri). L-am taiat/presat putin pentru a face un strat omogen;

– Peste, am pus jumatate din sosul bechamel;

– Tot spanacul;

– Cealalta jumatate de sos bechamel;

– Radeti cascavalul deasupra;

– Presarati pesmet;

– Cuptorul incalzit la 180 grade si bagati vasul;

– In 40-50 minute e gata. Sa testati ca e gata, bagati un cutit si daca toata portiune introdusa iese fierbinte, e gata.

NOTA: eu am bagat cca. 10 min. gratinare la cuptor, dar am lasat cam mult si a iesit putin cam prea gratinat asa ca aveti grija.

ULTIMA NOTA: in retea originala straturile sunt mai inteligente si arata intr-un mare fel asa ca puteti creste ingredientele sa va iasa ca originalul.

Nu am avut un sentiment foarte bun dar a iesit foarte gustos. ^-^

Si sa inchei cu cel mai oribil cliseu din breasla … VA URAM POFTA BUNA!!! ^-^

Leave a Reply

